fredag 14 mars 2014

Project Life Mixed Media

Jag som trodde att jag inte skulle gilla det. Blev ju lite småkär i konceptet redan förra veckan och nu kan man säga att jag älskar det. Att bygga sidor och kort på det här sättet är jättekul och oerhört varierande. Jag tror inte att jag arbeter med Project Life konceptet på ett tradionellt sätt utan har hittat på en egen variant, love it ! Gör bara saker som du tycker passar dig men var inte rädd för att prova något nytt ! 



Längst ner i detta inlägget hittar du steg för steg beskrivning på det ena kortet jag gjort. Alla är gjorda med samma princip. Jag har bara använt lite olika dekorationer.  Kortet som det står Mors dag-13 på så har jag använt chitchat ord från Tim Holtz ( det har jag gjort på de flesta korten). Stämplar är Tim Holtz, lite olika stämpelset. 

Bandet är egentligen ett naturfärgat bomullsband med fjärilar som jag färgat in med DistressPaint och vatten. Du hittar bandet här.

 Jag har använt Distress Ink, Stain och Paint. I kulörer Dusty Concord, Spicey Marmelade, Wild Honey, Picked Raspberry, Walnut Stain. Och vit Crackle Paint. Jag har även använt mig av Distress Markers Pennor. 


På kortet med fågeln har jag använt följande material förutom det jag nämde ovan. 
Fåglar från Blue Fern Studio som du hittar här. Jag har först tagit på 3d lack och sedan hällt på Glitter från Tim Holtz. Låt torka. Supersnyggt :). Textstämpel är från Kaiserkraft och är väldigt prisvärd. 




Kortet längst ner till höger ska jag nu försöka beskriva hur jag gjort :) 
Skär ut papper i önskad storlek , här 4*6 inch. Klä pappret med silkespapper. Jag har använt ett från Tim Holtz. Jag fäster med Multimedium. När det torkat så stryker jag lite slarvigt över hela med Distress Stains. Låt torka mellan alla steg.



Sedan leker jag med Distress Paint och Distress Ink. 


Jag fäster ett par bitar washitejp



Jag stryker Distress Paint på en boksida. Det ska jag ha till hjärtat.  När det torkat river jag ut ett hjärta. 



Jag tar med Distress Ink Walnut Stain på kanterna.



Jag stämplar lite oregelbundet med div. stämplar.


Fäster hjärta och ticket från Prima med Multimedium. Duttar på lite Distress Crackle Paint vit på några ställe.


Ser till att det finns multimedium lack på hela hjärtat och lite runt om. Låt torka. Skugga med distress marker svart med ditt finger.


Fäst några ord som passar :) 


Och ett färdigt kort :) 


Jag tror jag ska göra en hel hög med kort :) 

// Helena



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar