söndag 26 januari 2014

Box i mixed media stil

Som ni kunde se i fredags inlägg så hade jag gjort 3 olika boxar i olika stil och med olika dekorationer. Jag lovade då att jag skulle ge er en förklaring / steg för steg beskrivning av Mixed Media boxen.


Jag har använt We R MemoryKeepers gift box punsch.  Jag har gjort en stor låda av ett helt 12*12 papper. Du hittar länk i fredags inlägg till en youtube video som visar hur man använder maskinen / punchen.
Här visar jag hela pappret med det som ska vara utsidan uppåt.



Börja med att lägga ett lager Gesso på de sidor som kommer att synas när boxen är ihopfälld. 
Jag har strukit på Gesson med ett gammalt bibliotekskort.Låt torka mellan varje lager. 

Sedan har jag använt akrylfärg från Martha Stewart. Det slutade med att jag bara använde den ljusrosa. Båda dessa rosa nyanser är helt fantastiska :) Använde ett bibliotekskort även här


så här blev det :) 


Sedan tog jag mist från Dylusion och sprayade över ytan. Glöm inte att låta det torka mellan varje steg. 


När det har torkat så tog jag fram dessa stämplar. Helt underbara och fantastiskt prisvärda. Du hittar dem här. Jag använder vattenfast dyna. 


Sedan plockade jag fram en liten textstämpel från Tim Holtz och en annan färg på vattenfast dyna. Du hittar de vattenfasta dynorna här.


så här blev det. Jag stämplar utan akrylblock för att få ett "slarvigare" utseende.


Så nu kan du fälla ihop lådan och dekorera den. 


Jag har använt Doilies, Tissue Tape från Tim Holtz, Seam Bindingband som är infärgat med distress stains och mist. Den lilla etiketten är från ett 12*12 papper från 7 Dots Studio.

Lycka till och visa gärna på Facebooksida om du har gjort något som inspirerats av denna lilla låda :) // Helena 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar