måndag 27 maj 2013

Heidi Swapp inspiration med My Minds Eye :)


Inspiration kan man hitta överallt. Ibland blir det en egen variant på en detalj och ibland blir det en hel idé. Jag kollar en hel del på Heidi Swapps videor och denna gången blev jag tokkär i hennes minialbum. Du hittar videon här.
 
Jag har däremot mest använt mig av nya papper från MME ( Find your wings and fly ) . De heter och du hittar dem i shoppen. Jag har även använt 2 äldre papper ( diecuts och overlay ) från Teresa Collins. Och ett av Heidis nya Color Pop och Heidi alfabet. Samt två ark som är nedladdade hos heidiswapp.com ( gratis). Du hittar alltihop hos Lektyg och Hnatverk
 
 
Hjärtat är nya med guldränder. Det blev jättesnyggt att distressa in med Picked Raspberry :)

 
2 små tags och ett snöremed en bit tyll.

 
Här ser ni ett av de utprintade papperna och en bit washitejp. Sist jag var i butiken hade det kommit en massa snygga nya :)

 
Här har jag använt ett foto som en egen sida och dekorerat direkt på det.

 
 
Här hänger en tag ( som jag skurit av ett papper ) Förstärkt kanterna med

 
Jag har skurit ut bitar och tags i olika storlekar för att få mer liv.

 
Här en tag med ett foto

 
Enkelt igen, foto och washitejp

 
Ytterligare en bit overlay med Heidi Swapp alfabet

 
Och en av de utskrivna sidorna

 
Ett foto som sida igen. Washitejp längst kanterna.

 
En tag med foto på. ColorPop papper som är infärgat.

 
Ett gem med en bit tyll. Enkelt och snyggt.

 
Och sista sidan !

 
Stommen har jag klätt med cardstock. Hela albummet är ihopsatt med Bind It All.

1 kommentar:

  1. jättetrevligt album, många fina ideer
    hälsningar Annette, Hässleholm

    SvaraRadera